Serviciul este pentru a forma şi dezvolta abilităţile de lucru în echipă (tehnici de echipă), care stau la baza unui management eficient. Aceasta ar putea include următoarele obiective:
- armonizarea scopurilor comune;
- acceptarea responsabilităţii pentru succesul echipei;
- leadership situaţional (conducere în sarcina) şi schimbarea stilului de conducere în concordanţă cu caracteristicile problemei şi trebuinţele colectivului;
- determinarea nivelului de pregătire a angajatului pentru a executa sarcina;
- selectarea pârghiilor eficiente de influenţă asupra angajaţilor pentru realizare maximală a obiectivelor;
- interacţiune constructivă între angajaţi şi conducător;
- adoptarea unei politici de conducere eficiente şi de succes;
- formarea spiritului de echipă – formarea unui sentiment stabil de „Noi”;
- dezvoltarea încrederii între oameni, înţelegerea şi acceptarea caracteristicilor individuale ale fiecăruia în parte, crearea de motivaţie pentru activităţi comune ;
- valorificarea experienţelor în crearea acţiunilor comune eficiente;
- creşterea autorităţii managerilor;
- dezvoltarea loialitatăţii participanţilor la program;
- utilizarea eficientă a punctele forte ale membrilor echipei;
- distribuirea rolurilor în echipa pentru obţinerea rezultatelor optime;
- crearea unui mediu confortabil de lucru în echipă.
Unul dintre efectele unor astfel de activităţi devine coeziune totală a echipei, care este direct proporţională cu succesul activităţii întreprinderii/organizaţiei.